Kontakt
Elisabeth Hildt ist seit August 2014 Professor of Philosophy and Director of the Center for the Study of Ethics in the Professions am Illinois Institute of Technology in Chicago.
Homepage Forschungsstelle Neuroethik/Neurophilosophie
Forschungsschwerpunkte
- Biomedizinische Ethik
- Theorie der Biowissenschaften und der Medizin
- Neuroethik
- Neurophilosophie
- Science and Technology Studies
Publikationen
- Hildt, E. u. Franke, A.G. (Hrsg.): Cognitive Enhancement. An Interdisciplinary Perspective, Springer: Dordrecht, 2013.
- Hildt, E.: Neuroethik, UTB Profile, Ernst Reinhardt: München, 2012.
- Fischmann, T. u. Hildt, E. (Hrsg.): Ethical Dilemmas in Prenatal Diagnosis, Springer: Dordrecht, 2011.
- Grübler, G., Al-Khodairy, A., Leeb, R., Pisotta, I., Riccio, A., Rohm, M. u. Hildt, E.: Psychosocial and ethical aspects in non-invasive EEG based BCI research – A survey among BCI users and BCI professionals, Neuroethics, online first, DOI 10.1007/s12152-013-9179-7 .
- Franke, A.G., Lieb, K. u. Hildt, E.: What users think about the differences between caffeine and illicit/prescription stimulants for cognitive enhancement, PLoS ONE 7(6), 2012, e40047.
- Metzinger, T. u. Hildt, E: "Cognitive Enhancement", in Illes, J. u. Sahakian, B. (Hrsg.): Oxford Handbook of Neuroethics, Oxford University Press: Oxford, 2011, S. 245-264.
- Hildt, E.: "Brain-Computer Interaction and Medical Access to the Brain: Individual, Social and Ethical Implications", Studies in Ethics, Law and Technology 4(3), 2010.